Praksis, nok en gang.

1 Feb

Fikk først på fredag beskjed om praksis. Og allerede igår, mandag, hadde jeg min første dag i praksis ved en av ungdomsskolene her i Tromsø. Litt kort varsel er jeg absolutt enig i. De to første dagene så langt har faktisk gått bra. Vært inne å observert i to klasser, og nå på torsdag skal jeg ha min første undervisningstime i en 10. klasse. Syv uker med herlige ungdommer midt i puberteten kan bli en utfordring, men for all del, en heftig morsom utfordring.

Akkurat nå sitter jeg og ser på pinlige sykdommer på NRK 3. Ikke det mest heldige programmet merket jeg. En kar med illeluktende byller i mellomkjøttet og på pungen, mens en annen fikk kritikk for å tørke seg altfor dårlig etter bæsjeturer på toalettet. Selvsagt filmet de i sprekken på de begge. Deilig, absolutt. Nå er det ei stakkars ung kvinne med bryster mindre enn A-cup de viser. Faktisk synd i henne, siden kompleksene gjør at hun ikke engang tør å være med sønnen på badeanlegg. Tror jeg runder av her. Må stå opp kriminelt tidlig imorgen, og jeg som fanden ikker noe bussmenneske.

One Response to “Praksis, nok en gang.”

  1. Kari Kanari February 2, 2011 at 8:33 pm #

    Håper det går bra med deg i praksis – noe jeg tror at det gjør. Kan du ikke skrive litt om din lærer-stil? Eller hvordan du ser for deg at du kommer til å være som lærer om 5 år?

Leave a Reply

