Kul stil.

23 Mar

Jeg blir lett cocky. Og jeg har all grunn til det, for jeg er ganske totally awesome. Men det er bare når jeg vil, og overfor de jeg vil. Som lærer er jeg jo selvsagt det for elevene mine. Hadde idag evaluering i avslutningen hos en av klassene jeg har vært med å undervise. Mange vil gjerne si at det er ganske så risky og la ungdomsskoleelever få lov til å vurdere en. I forhold til videregående har de ikke det samme filteret, og det liker jeg. Der det er ekte og pur ærlighet å hente, dit søker man. Etter timer satt jeg i ti minutter å koste meg med å lese disse tilbakemeldingene.

Kort fortalt og rimelig flott oppsummert:

– Kul stil

– Kule t-skjorter (I know)

– Sikker på stoffet og seg selv. (Mr. Confident Man)

– Litt for mye forelesning.

– God til å skape og holde debatt levende.

– Ønsker mer variasjon.

Det med variasjon og forelesning er jeg fullstendig klar over. For i den forrige praksisperioden fikk jeg rimelig mye pes for at jeg ikke håndterte forelesning som metode noe storartet. Nå, derimot, nå mestrer jeg det, selv om det kanskje ble litt “overkill” for de fantastiske elevene. For jeg har jo tidligere vært ganske klar på at jeg ønsker meg til videregående, men, et meget stort MEN faktisk, for jeg tror pipen har endret seg. Ungdomsskole ga absolutt mersmak. Er så forbanna synd at jeg med min fagkunnskap bare kan undervise i et fag, nemlig samfunnsfag. Slik går det når man er samfunnsfag- og historienerd. Jeg er stolt av det, pøken stolt av det. For fyyyyyyy søder.

Imorgen, da er det evaluering i en ny klasse. En klasse som muligens er en smule mye mer ærlig enn den vi hadde avslutning i idag. Smuuuuud. Æ glede mæ shø. Stolt trønder. Fy søder.


Leave a Reply

